1. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SWOT ANALİZİ

Eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri belirtilerek üniversitemizin kurumsal hedefleri doğrultusunda, Enstitümüzün stratejik planı ve performans bilgileri değerlendirilmiştir.

Değerlendirme;

• Kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedefler,

• Kurumsal Temel politika ve öncelikleri,

• Yönetim İç Kontrol Sistemi

• Paydaşlar

• Eğitim-öğretim faaliyetleri,

• Akademik/Öğrenci Performans Bilgileri

• Akademik personel, idari personel bilgileri

• Mali Kaynak Analizi

• Fiziki Yapı

 

1.1. Sosyal Bilimler Enstitüsü Güçlü Yönleri

• Eğitim-Öğretim sürecinin açık şekilde yönetmeliklerde belirtilmiş olması.

• Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin alanında uzman öğretim üyelerince yapılması.

• Lisansüstü öğrenci alım sürecinin lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği çerçevesinde yürütülmesi.

• Lisansüstü programlara öğrenci alımlarında başvuruların OBYS’ üzerinden online olarak yapılması.

• Online başvuru, online kayıt ve sınav süreçlerinin online yürütülebilmesi.

• Farklı alanlarda yeni lisansüstü programların sayısının artması.

• Disiplinlerarası lisansüstü programların sayısının artması.

• Tezsiz ikinci öğretim lisansüstü programlarının açılması.

• Anabilim dallarındaki güçlü ve deneyimli akademik kadro 

• Anabilim dallarında güçlü araştırma alt yapı ve donanım 

• Kalite güvencesi sisteminin ve sistematik öz değerlendirmenin başlatılmış olması.

• Üniversite kütüphanesinin güçlü ve aktif olması.

• Lisansüstü eğitim sürecinde sınavların online yürütülebilmesi. 

• Lisansüstü tezlerin şekilsel kontrolü ile belirli nitelikte çalışmalar yayınlanması

• Lisansüstü eğitim öğretim süreçlerinin işleyişini kolaylaştıran iş akış şemaları ve yönergelerin hazırlanması

• Üst yönetim desteği; yöneticilerimizin sosyal bilimci ve çözüm odaklı olması

 

1.2. Sosyal Bilimler Enstitüsü Geliştirilebilir Yönler

• Doktora programlarının ve öğrenci sayısının az olması.

• Doktora sonrası araştırma programlarının olmaması.

• YÖK’ün belirlediği öncelikli araştırma alanlarına yönelik programların yetersiz olması.

• Öğretim üyelerinin yurtdışı deneyimlerinin olmaması

• Uluslararası öğrenci sayısının yetersiz olması.

• Tezlerden üretilen uluslararası yayın sayısının yetersiz olması.

• İdari personel sayısının yetersiz olması

 

1.3. Sosyal Bilimler Enstitüsü Fırsatlar

• Amasya ilinin tarihi, kültürel dokusu ve coğrafi konumu

• Bölgenin tarım potansiyelinin olması

• Sektörler arasında artan iş birliği ihtiyacı

• Bazı sektörlerin eleman ihtiyacı

• Nitelikli işgücüne duyulan ihtiyaç

• Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve proje desteği

• Bölgenin güvenli ve huzurlu yapısı

• Farklı niteliklerde ve alanlarda eğitim öğretim imkânı sunan programlar olması.

 

1.4. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tehditler

• Orta Karadeniz bölgesinde benzer alanlarda lisansüstü eğitim veren üniversitelerin olması.

• Lisansüstü eğitim öğretim süreçlerinde dijitalleşmenin tam olarak gerçekleşmemiş olması.

• Belirli alanlarda öğretim üyesi eksikliği sebebiyle lisansüstü programların faaliyete geçememiş olması.