1. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SWOT ANALİZİ
Eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri belirtilerek üniversitemizin kurumsal hedefleri doğrultusunda, Enstitümüzün stratejik planı ve performans bilgileri değerlendirilmiştir.
Değerlendirme;
• Kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedefler,
• Kurumsal Temel politika ve öncelikleri,
• Yönetim İç Kontrol Sistemi
• Paydaşlar
• Eğitim-öğretim faaliyetleri,
• Akademik/Öğrenci Performans Bilgileri
• Akademik personel, idari personel bilgileri
• Mali Kaynak Analizi
• Fiziki Yapı
1.1. Sosyal Bilimler Enstitüsü Güçlü Yönleri
• Eğitim-Öğretim sürecinin açık şekilde yönetmeliklerde belirtilmiş olması.
• Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin alanında uzman öğretim üyelerince yapılması.
• Lisansüstü öğrenci alım sürecinin lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği çerçevesinde yürütülmesi.
• Lisansüstü programlara öğrenci alımlarında başvuruların OBYS’ üzerinden online olarak yapılması.
• Online başvuru, online kayıt ve sınav süreçlerinin online yürütülebilmesi.
• Farklı alanlarda yeni lisansüstü programların sayısının artması.
• Disiplinlerarası lisansüstü programların sayısının artması.
• Tezsiz ikinci öğretim lisansüstü programlarının açılması.
• Anabilim dallarındaki güçlü ve deneyimli akademik kadro
• Anabilim dallarında güçlü araştırma alt yapı ve donanım
• Kalite güvencesi sisteminin ve sistematik öz değerlendirmenin başlatılmış olması.
• Üniversite kütüphanesinin güçlü ve aktif olması.
• Lisansüstü eğitim sürecinde sınavların online yürütülebilmesi.
• Lisansüstü tezlerin şekilsel kontrolü ile belirli nitelikte çalışmalar yayınlanması
• Lisansüstü eğitim öğretim süreçlerinin işleyişini kolaylaştıran iş akış şemaları ve yönergelerin hazırlanması
• Üst yönetim desteği; yöneticilerimizin sosyal bilimci ve çözüm odaklı olması
1.2. Sosyal Bilimler Enstitüsü Geliştirilebilir Yönler
• Doktora programlarının ve öğrenci sayısının az olması.
• Doktora sonrası araştırma programlarının olmaması.
• YÖK’ün belirlediği öncelikli araştırma alanlarına yönelik programların yetersiz olması.
• Öğretim üyelerinin yurtdışı deneyimlerinin olmaması
• Uluslararası öğrenci sayısının yetersiz olması.
• Tezlerden üretilen uluslararası yayın sayısının yetersiz olması.
• İdari personel sayısının yetersiz olması
1.3. Sosyal Bilimler Enstitüsü Fırsatlar
• Amasya ilinin tarihi, kültürel dokusu ve coğrafi konumu
• Bölgenin tarım potansiyelinin olması
• Sektörler arasında artan iş birliği ihtiyacı
• Bazı sektörlerin eleman ihtiyacı
• Nitelikli işgücüne duyulan ihtiyaç
• Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve proje desteği
• Bölgenin güvenli ve huzurlu yapısı
• Farklı niteliklerde ve alanlarda eğitim öğretim imkânı sunan programlar olması.
1.4. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tehditler
• Orta Karadeniz bölgesinde benzer alanlarda lisansüstü eğitim veren üniversitelerin olması.
• Lisansüstü eğitim öğretim süreçlerinde dijitalleşmenin tam olarak gerçekleşmemiş olması.
• Belirli alanlarda öğretim üyesi eksikliği sebebiyle lisansüstü programların faaliyete geçememiş olması.